tiistai 19. huhtikuuta 2016

Maissin matka maailmalla jatkuu

Lumet on sulaneet, aurinko paistaa ja kevät on täällä. Kevät toi aina ennen tullessaan kevätriehan, jolloin tuli filmailtua auringosta ja "sulasta maasta" nauttivia eläinjäseniä. Kun pitkän talven jälkeen kaikki karvaiset uskaltautuivat ulos, ei riemulla ollut rajaa. Tänä vuona tämä kevätrieha on jäänyt välistä. Ei ole niitä eläinjäseniä enää. Ja se viiltää.

Muutama viikko sitten oli kuitenkin uusi syy kaivaa kamera taas esiin ja vaikkei keli minun kalustolle parhain ollutkaan, niin kyllä jotakin räpsyjä sai otettua. Maissin matka maailmalla sai jatko-osan.


Tsau! Meitsi on täällä taas, vauhtia satalasissa! Ne sanoo, et oon kasvattanu erityisesti korvia ja tassuja, mut emmä sit tiedä mitä seki meinaa. Ainakin mä pääsen nyt kovempaa, hihii!



Mut eiks kuulo ole sitä parempi mitä suuremmat korvat?



Tänne oli kyllä tosi kiva taas tulla. Oli näitä pieniä ihmisiäkin taas ja niitten kanssa mä tykkäsin kyl niin paljon leikkiä! Mahtavia ne pikkuautot, sopi niin täydellisesti suuhunki, mut jostain syystä ne sano, että ei sais niitä kannella. Vai purra? En nyt muista.



Niinpä ne anto sit tämmösen luvallisen lelun ja sitä oli kyl super kiva repiä ton pikkuihmisen kanssa!



Ja sit päiväunillakaan ei tarvinnu yksin olla. Tai silloin ku piti harjoitella rauhottumista, kun mamma väitti aina välillä, että mul menis muka överiksi. Pöh sanon minä. 



Ulkonaki me keksittiin heti yhteistä puuhaa, mut sit noi tylsät isommat ihmiset sano, ettei mun sopis hammastella tota palloo, ettei se menis kovin rikki. 



No ei se mitään, mä lähin sit katteleen mitä mun "sisko" ja täti puuhas. Ne ei kuulemma aina oikein arvostanu mun seuraa...



En vaan ymmärrä et miks? Miks joku ei tykkäis "HyppääPäin"-leikistä?



Tai "KiipeäPäälle"-leikistä? 



Että nätisti pitäis olla...no eiks me nyt ollakin?



Oikeestaan ku saa ton "siskon" kanssa leikkiä nii paljon ni oli aika jännää ja siistii kiusata leikkiä tädin kanssa. Se oli kuulkaa vähä kinkkisempi pala purtavaksi. Mä kokeilin ensi vähä tämmöstä "kilttiä" tyyliä...



Mut ei sille oikein uponnu toi nynny meno...



...joten mä pistin sit vähä kaasua pohjaan! Varo vaan, täältä tullaan!



Hahaa! Sitkeys palkitaan!



Mä löysin muute sit tämmösenki tosi mahtavan suuren lelun! 



Mä vähän kompastuin tän kanssa ja meinasin heittää kuperkeikan. Kuulemma nauratti kaikkia läsnäolleita, mut ei ne sit yhtään tajunnu ees kysyä, et oisko muhu vaik sattunu!? 



Siis tosi ajattelematonta niiltä, mut onneks muhu siis ei sattunu. Iha tiedoks vaan.



Hmm...mitähä sitä sitte tekis...



Tsihih...aattelin vähä härnätä ja lietsoa yleistä sekasortoa...



Ei kuulkaa paljoa tarvittu koko näiltä lähti mopo käsistä...



Ja sekasorto oli valmista!



Isommat joutu kuriin ja nuhteeseen ja mä jouduin kans niinku vähä puhutteluun...



Huokaus. Noi "aikuiset" on välillä sitte nii tylsiä näissä määräyksissään.  



Mä tai siis me kaikki jouduttiin sitte nököttään paikoillaan vuoron perään ja välillä yhtäaikaakin. Söpöstellä piti taas.



Musta tää "söpöstely" ei oo ollenkaan hassumpaa ku siinähä saa niinku karkkia tosi helposti ja koko ajan. Tätsy ja "sisko" ei vaan ollu hirveen innoissaan asiasta...



Ja taustahärdellejäkin uhkasi olla koko ajan. Mua ne ei haitannu sitte yhtään, mä sain vaan enemmän karkkia. Nam!



Ja mä kuulemma oon kehittynytkin tässä söpöstelyssä ja oon siinä puheitten mukaan tosi taitava.



Ai nii! Muistinks mä jo kertoo, et mä oon alottanu opiskelun! Se on tosi tosi kivaa ja siinäkin saa paljon karkkia! Iha helppooki vielä! Ne sanoo, et mulla on rahkeet vaikka mihi!



Mamman kanssa leikkiminen on kyl tosi hauskaa! Mä kuulkaa oikein ärisen näissä hommissa, en mikää nynnerö ole en!



"Siskonki" kanssa on kiva leikkiä leluilla...



...mut se tahtoo aina välillä antaa mun voittaa vähä turhan helposti.



Sit mä kokeilin tädin kanssa ja se oli taas vähä kinkkisempi juttu...



Mä päätin, et kovat piippuun heti eikä mitää armoa! 



Näin se käy! Näin ne lelut ryöstetään, sinnikkyydellä ja kovalla tahdolla!



Oli niin superkivaa kyläillä. Ihania leluja, pikkuihmisiä, hauskaa, jännää....haukotus...kroooh....
Vihdoinkin se sammu, niin mä kuulin niiden sanovan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti